Vad behövs för att kalls stjärna?

Min dotter och jag har under ett tag retat oss lite på hur det i reklam och på andra sätt slängs med ordet "stjärna". Först är det proactiv reklamen som säger att en stjärna använder det och är så nöjd. Bara det att ingen av oss vet vem tjejen är. Jag har aldrig ens hört namnet före denna reklam. 
 
Igår pratades det om ett pojkband, som stjärnor, kommer inte ihåg deras namn. Men igen så kom dottern och jag att prata om vad en stjärna egentligen är. 
 
För oss är en stjärna artist, skådespelare osv. någon som nästan alla vet vem det är, någon som gjort något stort, varit med länge. Som även dom som inte har ett intresse för just den typen av musik eller film har hört talas om. Inte så att man behöver veta allt om den, men man ska ialla fall ha hört talas om personen. DET är en stjärna för oss. 
 
Igen ser man hur ord på något sätt missbrukas. Så att betydelsen försvinner. Sen undrar alla varför det blir så stora missförstånd mellan personer. Inte sagt nu att just ordet stjärna i detta fall är något som ger stora missförstånd som blir negativa, men det är ett bra exempel att se hur ord missbrukas och ges betydelse som blir så otroligt fel.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

searchingformyself

Ett sökande, en ny fas, en helhet, en sanning, en fundering, ett svar...

RSS 2.0