Mitt i OS

Jag gillar OS, jag gillar sport, sålänge jag slipper utföra det själv *L*. Även mina döttrar gillar att titta på olika sporter på tv. Det har dom alltid gjort. Den äldsta gillade backhoppning, var det på tv fick kompisara snällt vänta tills hon tittat klart. Den yngsta slår också gärna om och tittar. 
 
När det är OS passar vi på att även kika inte bara på sporter som vi har bra deltagare i med medaljchanser, nej vi passar på att kika på de där sporterna man inte annar ser på.
 
Årets OS är riktigt skoj, även om vi inte fått ett guld än, även om vi inte får ett guld eller ens en medalj till, Tycker det gått bra som det gjort. Det var skoj att se hur otroligt duktig vår konståkar herre var. Ska bli spännande att se honom om något år, när han fått sig ett namn, för det måste man ju göra i den sporten, går inte att komma från tomma intet hur som helst. 
 
Hockeyn står ju högt på listan av "måste-titta" sporter, samt curlingen missar vi gärna inte, eller längdskidorna. Så idag blir det en hel del tv-tittande. Sen ska ju även Melodifestivalens uttagning ses ikväll. Erkänner att den är inte ett stort måste, men jag och tjejerna passar på att ta en myskväll med lite gott att äta och tittar på den ikväll. Vi såg den inte förra gången, men första gången. Bara hockeymatchen är klar, den går först *L*
 
Just nu sitter jag här snällt bänkad, tagit en tidig morgonpromenad med hundarna, tänt lite ljus, frukosten håller på att bli klar, precis lagom till curlingen sätter igång.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

searchingformyself

Ett sökande, en ny fas, en helhet, en sanning, en fundering, ett svar...

RSS 2.0