Vad gör att man attraheras av någon?

En fråga som jag ofta tänkt på, det här med vad det är som gör att man attraheras av någon. Men just sista halvåret har jag haft frågan lite mer aktuell i mina tankar.

 

Just det här med vad och varför? Vad är det hos vissa personer som gör att man attraheras ganska direkt av dom på något vis. Man vill lära känna dom mera, komma närmare, vara nära så ofta man kan. Det kommer en känsla av att man vill ta på dom, bli berörd av dom fysiskt. Man vill vara nära. På alla sätt, både komma närmare mentalt samt fysiskt. Få förtroenden, lyssna, dom lyssnar på en.

 

När man kan titta på munnen och tänka, ”jag vill kyssa dig”, när man ser deras händer och tänker ”vill känna dom på mig, smeka mig, ta i mig”.  Tanken och känslan finns där fast man kanske inte ens själv vill det, dom bara kommer.

 

Jag vet att jag är svår, jag är otroligt kräsen och hittar mängder av alla möjliga saker hos män jag får kontakt med, män som verkligen visar att dom känner attraktion till mig, att dom vill lära känna mig mera, närmare. Men jag har många ”måsten” som ska uppfyllas, är det något som inte stämmer så går mannen bort för mig direkt. Och det finns inte ens minsta chans att jag ska ge mannen en chans. Och det är bra män, trevliga män, män som kommer ge den kvinna som dom sen kommer få ett förhållande med, en underbar framtid på alla sätt. Men det klickar bara inte.

 

Det som gäller då för mig som måste uppfyllas eller kanske det är mera ska inte finnas där är en lång lista.

·         Inte mer än 5 år yngre än mig

·         Inte mer än 5-7 år äldre än mig

·         Inte ha småbarn, eller barn som bor hemma och kräver vuxen konstant, barn i övre tonåren går bra.

·         Inte massa bråk mellan honom och exet.

·         Inte heller för nära och bra kontakt med ex, mer än den man måste ha för att man har barn tillsammans.

·         Inte bo för långt bort

·         Inte bo på samma ort

·         Ska inte känna för många runt omkring mig

·         Ska inte ha dejtat någon som jag är vän med, väns vän, alltså bra med män från andra orter som inte vuxit upp eller bott länge på orten där jag känner många.

·         Inte hoppa runt och ha sexkontakter som singel i överdrift

·         Inte vara för kort, helst minst 5 cm längre än mig

·         Inte vara för smal och senig, jag gillar en man som verkligen även till kroppen är en man.

·         Ingen sportdåre

·         Ingen som dricker varje helg, och blir för full.

·         Inte låta jobbet gå före allt annat

·         Inte sätta vänner före förhållandet.

·          

 

En lista som jag erkänner tyvärr utökas hela tiden.

 

För jag har träffat många män där varje liten punkt fungerar, men ändå klickar det bara inte till.

 

Ett tag trodde jag att jag började blir för kall, för hård, att jag inte kunde känna längre, inte vågade känna attraktion som sen övergår till kärlek. KÄNSLOR med andra ord. Trodde länge att det var ett överspelat kapitel för mig.

 

Men så får jag nya arbetskamrater, jag träffar på en man som är yngre, har småbarn, tydligen inte heller varit den trognaste mot sina ex, han är uppvuxen på orten och har gått i skolan med flera jag känner, haft förhållande med några jag känner, inte nära vänner men sådär lite på avstånd, det räcker. Många vet alltså vem han är, hans historia osv. Helt klart just dom sakerna som gör att män går bort direkt för mig. Och egentligen så vet jag inte alls vad det är men det räcker med att jag hör hans röst, ser honom så vill jag komma närmare på alla plan. Vill få vara speciell, få känna hans händer på mig, låta mina händer känna på hela hans kropp, ligga nära, kramas, få glida in i hans famn.

 

Det finns egentligen inte mycket alls hos denna man som gör att jag skulle vara attraherad, det finns däremot mängder av saker som gör att han är totalt ointressant och det vet jag. Men ändå, känslan finns där och växer sig starkare.

 

Hoppas att den känslan snart går över, för den komplicerar min tillvaro på jobbet för mycket. Jag känner att det är så fel att känna denna attraktion.

 

Så jag har verkligen funderat på detta, vad är det eller varför attraheras man av vissa personer oavsett? Eller varför attraheras man inte av en man som kanske är ”perfekt” i allt man söker?
Vad är det som gör att den här attraktionen kommer och slår ner i huvudet på en som en inte välkommen blixt?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

searchingformyself

Ett sökande, en ny fas, en helhet, en sanning, en fundering, ett svar...

RSS 2.0