Biggest loser, Sverige, II

Så har jag haft lite brist på sysselsättning denna fredagskväll, så jag kikade på Biggest Loser del 3 och 4. 
 
Måste säga att det är verkligen en grupp med otroligt målmedvetna personer dom tagit med, ja förutom en, som kom tillbaka. Men vem vet hon kanske kommer på snart hur bra denna chans är för henne och verkligen tar vara på den.
 
Ser stora skillnader i de två lagen, hur deras energi läggs på träningen. Det röda som visst tränar med det känns inte som om det är med samma intensiva energi som det svarta laget lägger ner på sin träning.
Och det här syns ju också de två första veckorna på vågen. Dom har varit helt otroligt som klarat av att gå ner så mycket på så kort tid.
 
Min tanke är, vilka kommer hålla i längden. Vilket lag kommer klara sig bäst sen efter några veckor till. Kommer det svarta laget orka hålla detta hårda tempo, hur kommer deras kroppar klara det i längden. Kommer det röda laget komma för långt efter, kommer några av deras medlemmar träna lite mer på egen hand?
 
Beror skillnaden på medlemmanras egna energier och vilja eller beror det på hur tränarna lägger upp träningen och peppar, stöttar och "kör" med dom. Ligger det olika resultaten där, tränarnas sätt att lägga upp träningen?
 
Skoj är också att mer och mer se de olika personernas personligheter. Och det jag såg nu var att det finns några som är hur ska jag säga lite självsäkra och men näsan i vädret. Lite brist på ödmjukhet helt klart.
Visst är det en tävling men samtidigt så måste man nog se att det stora tävlingen ändå ligger i att lyckas ändra sina egna vanor på ett sätt som kommer hålla livet ut.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

searchingformyself

Ett sökande, en ny fas, en helhet, en sanning, en fundering, ett svar...

RSS 2.0