En härlig solig dag om än lite kylig morgon

och en lång promenad innan alla andra vaknar till liv och börjar krylla ute. Jag älskar den här stunden, tystheten innan alla biler börjar köra, fåglar hörs, inga andra som stör. Bara vara helt själv. Luften är på något sätt också klarare och skönare. 
 
Bra tid att fundera och få lite ordning på tankarna. Det är nästan som en stund av rörlig meditation. Fast mycket bättre när det är just tankar som måste få lite klarhet, beslut eller val som ska göras. Då är promenad tidigt utan massa störande element det absolut bästa.
 
Imorse belsutade jag mig för att sluta upp med den medicin jag fick för två månader sen, som jag lovade prova. Jag är emot att ta piller om det inte är ett måste. Nu var jag så nere att det kändes som ett måste att ialla fall prova. Tyvärr fick jag ju biverkningar i form av ökad restless legs, inte ett dugg skoj. 
 
Men har också fått värre oro i kroppen, ständigt, och topparna är ialla fall inte borta. Och helt plötsligt ångestattacker där jag svimmar. Inte bara känns som om jag ska svimma och det räcker med att ta det lite lugnt, nej jag svimmar av ett tag. Ingen glädje alls kvar. Och få ta flera piller för att klara dessa toppar plus en för ökade restless legs. Så jag gjorde ett val innan helgen att prova några dagar utan. Se och känna efter hur jag mår.
 
Och dessa dagar har jag långsamt känt att oron inte ligger konstant länge utan hoppar lite upp och ner, visst är det lite mer upp än det konstanta, men det är också mycket lägre när det känns bättre. Och stunder av ingen oro alls. Jag har mindre kryp i kroppen och jag kände en inre glädje på ett härligt sätt igen. 
 
Så varför ska jag då ta piller? Så jag har funderat en massa på detta nu på min promenad, fram och tillbaka, vad som känns rätt för mig. Och kommit fram till att jag kan lika bra vara utan, jag vet vilka situationer som framkallar mina värsta oroskänslor. Ha något att ta just då om det måste för att klara av just den saken. För det måste jag ju ialla fall nu trots piller. Jag slipper piller för restless legs symtomen, den kommer nu "bara" som normalt kvällarna och inte hela dygnet.
 
Så jag har gjort mitt val och kommer prova på detta sätt nu och se vad som sker. Hoppas att det är som det varit förr att jag orkat vända på allt själv. Och då känner jag hellre de sköna glada stunderna också. Känner skillnaden.
 
Nu ska det planeras inför lite valborg med barn och mamma.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

searchingformyself

Ett sökande, en ny fas, en helhet, en sanning, en fundering, ett svar...

RSS 2.0