Helgen i startgropen

ja så kan man ju säga när fredagen är här, den här tiden, eftermiddag så kanske man till o med kan säga att den rest sig upp och nedräkningen för start har börjat.... det är bara den där korta sekunden kvar till startskottet smäller av och det är bara att börja rusa fram.
 
Här hemma har helgen helt klart hamnat i det läget. Maten står i ugnen och bara de där sista minutrarna återstår innan det är klart. Sen vänta in mina döttrar och en väninna som ska äta med mig. Blir en trevlig kväll. Döttrarna har en slökväll, den ena väntar in sin pojkvän och den andra kommer nog sjunka ner i soffan och bara vara och titta på en film. Väninnan och jag ska ta och fixa till hennes hemsida. Se över bilder och text. Jag har startat och vill ha mer att arbeta med, men vill också att hon tittar att det är okey innan jag fortsätter.
 
Vad blir det för mat då.... jo det blir potatisgratäng med västerbottensost, kött med ostfyllning och sen en fräsch sallad och vitlöksbröd. Funderade på att prova baka eget men det blev inköpt färdigt idag. 
Lustigt med mig, när jag mår dåligt fungerar jag inte alls och lusten till allt bara försvinner. När jag sen börjar må lite bättre så kommer energin tillbaka. Är jag kär så blir jag en riktigt nyfiken person i köket, vill inte kalla mig matmamma eller duktig, bara nyfiken att prova massa roliga saker... o jag är nu inte kär, men jag fick en heldag med en man jag verkligen älskar och älskar bara mer och mer för varje gång vi träffas. Han har varit så bra för mig på många sätt. Och det går bara inte annat än att älska honom. Men jag aktar mig från att bli kär!
 
Skulle jag bli kär skulle det bara leda till ledsamheter och förhoppningar som aldrig kommer infrias. Och jag vill inte äventyra att mista en vän som honom. Never ever, inte värt ens tanken.
Men tisdagen gav mig en massa energi :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

searchingformyself

Ett sökande, en ny fas, en helhet, en sanning, en fundering, ett svar...

RSS 2.0