Lite halvstressig förmiddag

visst är det lustigt men allt sker alltid på engång. Det är som om det är inget eller allt. Och idag är det tvättstugan och snabbt fara runt och rensa lite, en liten lägenhet blir så mycket stökigare för absolut inget mot en stor har jag märkt, sen inga dörrar att stänga till något rum ;).
 
Idag blev jag spontant bjuden på lunch av tre personer. Det hör inte till vanligheten. Men trevligt, kan ju bara inte tacka ja till alla. 
 
En ny eller ganska ny bekantskap blev det helt nej till, en han, ung trevlig att prata med, vi har pratat över ett år och så nyligen sa jag ja till att fika. Trodde han efter denna tid fattade att det är som vänner "no more". Men han har blivit väldigt flirtig och vill träffas och hålla väldigt tät kontakt. Så jag för hans skull så han fattar håller lite avstånd.
 
Sen frågade en gammal vän om jag möjligen var ledig, han hade lite ärenden men hoppades kunna träffa mig för lunch idag, svaret var självklart ja det vill jag gärna. Han är trevlig att prata med och det var ett tag sen. Vi behöver nog träffas lite igen för att landa i vilken form av förhållande vi är i nu. Det har ändrats lite under de 5 år vi känt varandra. 
 
Samtidigt ringer stora dottern och sägern "Mamma jag slutar kl 13 ska vi ta en sallad innan jag ska vidare idag?" Jag sa då att jag redan fått ett förslag men att om han inte hinner så tar jag gärna lunch med henne, men då blir det här hemma och jag lagar maten. Jag menar den är ju pågång ialla fall oavsett så verkar jag ju få lite lunchsällskap :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

searchingformyself

Ett sökande, en ny fas, en helhet, en sanning, en fundering, ett svar...

RSS 2.0