Män, sex, närhet, kärlek, rädslor

Alla vill vi nog bli älskade för den vi är. Även jag. Men jag är också medveten om delvis min rädsla att bli sårad, att inte duga är ett stort hinder för mig att släppa in någon så långt att han ens får chansen att visa att jag duger, att jag kan älskas. Men hur ska man kunna lita på det när jag inte själv ser annat en en kvinna gammal, trött, härjad och ser äldre ut än vad jag är. Ful tjock och totalt misslyckad. 
 
Det går helt enkelt inte att fuska sig förbi vissa steg i kampen till ett bra harmoniskt liv. Jag måste börja med att älska mig själv. Ta det i små steg, för acceptera att det som skett är dåtid, att jag inte är en dålig människa, sen börja tycka om mig själv för att till slut kunna älska mig själv igen.
 
'Fast jag inte vågar låta någon älska mig så älskar jag, men hemlighet och på avstånd. Så behöver jag närhet, och för att få närhet utan krav träffar jag män för bara sex. Vilket gör mig mer tom efteråt på något sätt. Nej jag träffar inte massor för one nights utan har under några år nu träffat några män, alla helt utan viljan till något annat än sex, av olika anledningar. Så det är ialla fall bra sex, så bra den nu kan vara när det bara är sex.
 
Har dock valt män som är svåra att få att öppna sig, antar med flit, det blir inte att man lär känna på djupet, lättare att inte bli kär. Om någon istället är öppen då backar jag. Så jag hindrar ju också mig själv från att bli älskad...
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

searchingformyself

Ett sökande, en ny fas, en helhet, en sanning, en fundering, ett svar...

RSS 2.0