Planerar middagen ikväll

den blir ensam, om inte lilla dottern ändrar sig i sista stunden och stannar hemma istället för att åka iväg och träffa en vän. Vet att hon fick jobba lite extra idag så kanske det blir för sent att åka iväg. Hon jobbar nämligen imorgon också. 
 
Sugen på något riktigt gott, men kan bara inte komma på exakt vad. Ena stunden känner jag för kyckling, nästa stund för potatisgratäng med grillat kött, sen en sallad, eller en synigt god pizza... som sagt det är beslutsamhetsångest här angående maten. Allt är ju lika gott, mera frågan vad som är enklast att göra, känner mig lite lat idag och sen har jag ju redan haft en trevlig lunch. 
 
Kanske jag fuskar lite och köper färdig gratäng och öser i västerbottensost, grillar en köttbit och en liten sallad till, sås till kanske jag också köper färdig att bara värma, den där whiskysåsen på påse är inte alls dum.
Låter sådär lite lagom tidskrävande och faktiskt riktigt gott. 
 
Ska ta mig en lugn kväll, kanske lite hemma spa och pyssla om kropp, fötter, hår, ansikte och händer. Förbereda lite inför morgondagens nagelpysseltid. Verkligen dags att fixa till dom igen var ett tag sen.
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

searchingformyself

Ett sökande, en ny fas, en helhet, en sanning, en fundering, ett svar...

RSS 2.0