Sex på olika vis, ja läggning eller vad man nu vill kalla det

Finns nog som jag ser det lika många som vi är personer, för även om det är samma område så är det ändå så personligt. Men om jag då bortser från det där privata, personliga och ser det lite större. Så ja jag har en dragning till bdsm, har varit under många år. Jag har också varit i olika faser där jag trott att jag hittat hem, att detta är vad jag vill landa i. Detta är rätt för mig. Men det har ändrats gång på gång. Jag lär mig mer och mer om mig själv som person, igen, och då ändras också annat runt mig. Jag blir tryggare i mig själv och behöver inte att någon eller något annat ska ge mig lyckan. Den har jag i mig, den måste jag ha i mig själv och sen kommer allt annat som en stor härlig positiv bonus.
 
Detta med sex är nog lätt att dras in i, använda som ett sätt att få bekräftelse. Nu har jag själv alltid varit så försiktigt och kan inte säga att jag kastat mig ut i olika äventyr för att uppleva, Nej jag vet att ska jag uppleva och tänja på gränser måste det vara med rätt partner, en jag har stor tillit till på alla plan. Men visst har jag ändå varit där och naggat lite i kanterna och provat. Det har varit bra, för det har lärt mig vad jag vill ha, vad jag behöver och vad jag absolut inte ska ha.
 
Jag vet idag att jag vill ha bdsm med, sexuellt, som en krydda, av mera light varianten. Jag vet att jag inte gillar det mest extrema, jag gillar inte smärta eller förnedring. Däremot gillar jag rep, shibari, det är ren meditation att få ligga där bunden, men också kommit på att då måste jag ha full tillit till mannen som gör det annars fungerar det inte alls. 
 
 
 
Rep på detta sätt är vackert och ger som sagt en meditativ känsla. Kanske för att man måste, man kommer ingenstans. Men det får aldrig göra ont eller vara obehaligt. 
 
Så som sagt jag har kommit på att jag är en light person när det gäller bdsm. 
Jag är medlem på Darkside, där finns det verkligen alla varianter och icke varianter av utövare. Fast sista tiden är det inte just det som jag fastnat för. Att alla har olika nivåer och olika saker dom njuter av är helt okey för mig, sålänge det är av rätt anledning. Rätt anledning för mig är att njuta och ha skoj tillsammans. 
 
Det jag fastnat för sista tiden är att det är så otroligt få "friska" personer som syns på denna scen. Det är för många trasiga, och det visar sig om och om igen. Dom använder detta på något sätt att skada sig själva fast lägger ansvaret på någon annan, eller så tror dom att det är såhär man blir lycklig, någon tar hand om en eller att man tar hand om någon på alla nivåer. Får den andra att göra saker som man själv hittat på.
 
Jag läser och ryser, det känns så fel, så otroligt fel varför så många dras till denna sexuella läggning. Och sen missbrukas det så otroligt och många bli än mer trasiga. 
 
Jag har en manlig vän som hittade en kvinna och dom var så kära. Han var verkligen förtjust, så ringde han och frågade om han fick be om ett råd, vad skulle han göra. Han sände mig ett mail som kvinnan hade sänt till honom. Det gick ut på att hon tyckte inte att han var dominant nog, han slog henne nämligen inte hårt nog, det skulle vara så hårt att det gjorde så ont att det satt kvar länge, så att hennes inre smärta skulle försvinna, och hon skulle slippa skära sig själv. Det var bara därför hon var undergiven och lät en man slå på henne, för att han skulle ge henne sån yttre smärta att den inre inte kändes.
Han var helt förstörd, delvis för att det där med att ge smärta inte var hans grej och han bara inte kunde, men också för att hon skällde ut honom för att han inte hjälpte henne med att bli av med den inre smärtan. 
 
Mitt råd var att sluta leka alls, att få henne att ta hjälp på annat sätt. Han provade men hon stennobbade, hon ville bara få yttre smärta så var allt bra. Inget annat behövdes. 
Han avslutade sitt förhållande med henne efter ett tag när det gick upp för honom att dom utövade bdsm av två helt olika anledningar och att hennes sätt inte var i de områden han kände var rätt.
 
Men detta kommer upp hela tiden, hur det mer är ett självskadebeteende som läggs över på en annan person att  tillfoga. Jag blir lika ledsen varje gång jag läser detta och hur det verkar öka. Eller kanske det alltid varit så, men man ser det mer och mer när man läser och kommer in i detta mer och mer.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

searchingformyself

Ett sökande, en ny fas, en helhet, en sanning, en fundering, ett svar...

RSS 2.0