Tarotkorten idag om kärlek och jag

Jag har en väninna som just nu går en kurs för att utveckla sin mediala sida. Härligt när människor gör det dom känner är något för dom. Vågar satsa, prova och utvecklas. Sen så spelar det inte så stor roll egentligen vilket område det är, bara man själv mår bra av det man gör.
 
Jag själv tycker det här mediala, tarotkort osv är för det mesta skoj, kan vara spännande att se hur det stämmer. Jag har gått kurser i lite allt möjligt, mindre kurser som jag fått. Eller rättare sagt jag har hjälpt med andra saker och fått dessa kurser. Kanske jag annars aldrig gått dom, för det är ju så att man helt enkelt alltid anser att olika saker är värda olika. Jag skulle t ex aldrig lägga ner flera tusen kronor på den medial kurs som nu min väninna gör, men sen vet jag att hon inte skulle lägga ner pengar som jag gör på t ex mina naglar. Alla har vi olika sätt att värdera saker.
 
Nu brukar hon då och då fråga mig om jag inte kan lägga lite kort till henne på olika frågor. Hon ser att jag ofta har väldigt rätt. Och klart jag gör det om hon vill, bara skoj att kunna hjälpa till. Jag gör det ju bara just till vänner och jag tar aldrig betalt. Och hon lägger då kort tillbaka på mig. Ofta har jag ingen specifik fråga utan låter korten tala vad som är viktigt just nu :).
 
Ikväll var det tydligen jag och kärlek som var viktigt. Och det låter ju jätte trevlig :)
 


Ja vad kan jag säga. Jag har sagt det nu ett tag.. att det är kärlek på gång och den är nästan lite overklig. Kanske för att du själv tänker att du stänger för den sortens relationer
 
Men kortet som jag startar med pratar om "den bästa kärleken"
  
På något sätt ligger det också en sorg eller något jobbigt över det hela, men jag tror att det kan bero på yttre komplikationer av något slag. Min hjärna vill analysera och säga att det bara är din rädsla, men nej, jag tror att det är andra saker. 
Något som gör att kärleken finns där och den är "berusande" är orden jag får till mig, men relationen är inte alldeles rakt fram och enkel. Det finns yttre omständigheter som kan kännas lite tuffa.
Inte värre än att man fixar det men det känns väldigt frustrerande.
 
Eller är det bara jag som blir frustrerad för jag tänker att om du nu ska få möta kärleken... så borde det banne mig vara REN räkmacka!
Det kommer att kräva lite "anpassning" och det är nog inte bara du. 
Får som om det är lite missar i kommunikationen pga att rädslor sätter lite krokben. Man kan tolka saker som "det värsta" när det egentligen inte ligger något sådant bakom.
Och det blir tröttande för motparten.
Kortens råd är att inte alltid läsa in det värsta i saker och ting.
Ge dem skuggan av en chans. Det KAN faktiskt vara bra, äkta och ärligt.
 
Det känns som om det kräver lite mod av dig och du kommer att få göra val. Men det måste vi ju alltid.
 
Åker gärna lite räkmacka, och bästa kärleken låter helt okey för mig. Finns bara ett problem, man måste våga släppa in, öppna sig lite för att ens personen ska kunna bli intresserad av en, kunna visa sitt intresse, så att det kan utvecklas. Det går ju inte att göra som jag, hålla alla på mils avstånd eller backa såfort någon visar ett intresse. Något jag verkligen måste jobba på detta att våga.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

searchingformyself

Ett sökande, en ny fas, en helhet, en sanning, en fundering, ett svar...

RSS 2.0