Musikhjälpen 2013

börjar gå mot sitt slut, det är bara ca 11 h kvar, tror jag. 
Här hemma har i stortsett bara det programmet rullat på tv dygnet runt, vi har också varit med och sms önskat låtar, mest för att vara med och ge en liten liten droppe av alla pengar som samlats in. Men det är och förblir just det små dropparna som i slutändan blir en stor helhet. Så inget är ju förlitet egentligen.
 
Först var jag lite skeptisk mot bytet av programledare, men det har fungerat, säger inte att jag tycker att det är så bra att jag vill ha tillbaka dom nästa år. Men det har fungerat. Kodjo har ju helt klart varit behållningen. 
Nu vet jag att jag har lite svårt för förändringar, så det är säkert därför tjejerna inte riktigt tagits emot av mig med öppna armar. Men det har varit trevliga dagar, roliga saker som skett i rutan. 
Roliga i olika bemärkelser, delvis då "hahaha" roliga, man har fått skrattat gott åt lite tokigheter. Roliga i bemärkelsen att det är otroligt att se hur så många människor verkligen ställer upp, samlar in, gör saker för att det ska komma in pengar. 
 
Det jag nog blev mest berörd av var igår, när det ramlade in polisbilar med blåljus i massor runt buren, och hästar osv. Och dom lämnade in ihopsamlat. Sånt gör mig så glad. 
 
Så sitter vi här och säger, "nästa år ska vi väl ta och försöka starta en egen insamling...." och det är påhittiga roliga förslag till vad och hur. Men så vips har ett helt år gått och så är det dags för Musikhjälpen igen, och det blev inget ihopsamlat men samma ord kommer igen.... "nästa år...."
 
Vem vet kanske det ett år faktiskt blir så att vi gör något åt våra planer *ler* vi har ju inte brist på idéer ialla fall.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

searchingformyself

Ett sökande, en ny fas, en helhet, en sanning, en fundering, ett svar...

RSS 2.0