Tiden går för fort

nu är det snart nyår igen. Julen har sprungit förbi, dagarna som är kvar av 2013 är räknade på en hand, eller som någon sa, det är ju bara timmar kvar av året. Som vanligt gör jag en liten analys över året som gått, vad hände, vad var bra, vad var dåligt, vad förväntade jag mig eller hoppades på som blev verklighet och vad var egentligen bara en dröm. Har jag lärt mig något under året, hur ska jag ta vara på den kunskapen framåt. Vad vill jag uppnå nästa år, vill jag ha full fart, massor av utmaningar, utvecklas medvetet mer som person, eller är det ett år av mera lugn och ihopsamlande som gäller. Det är många sådana tankar här på årets sista timmar. Och än har jag inte samlat ihop tankarna så pass mycket att jag fått en bra analys. 
 
Det har helt enkelt skett för mycket detta år. Det är så att jag knappt själv förstår hur allt fått plats, hur det svängt så otroligt från ena ändan av skalan till den andra. Hur det varit hopp, gett upp om vart annat. inte bara små gupp på vägen utan riktiga kratrar. 
 
Jag brukar då kika på det horoskop jag fått för året för att se om det stämmer. Har en som gör personligt horoskop till mig och gjort 4 år i rad. Men kan inte påstå att jag känner att det har ens varit i närheten av vad som sen skett. Årets jämförelse mellan det ställda horoskopet och verkligheten avgör om jag kommer att låta henne göra ett för 2014. Jag tror att jag låtit henne göra dom för att jag inte velat såra henne genom att säga "Nej tack, men dom har inte stämt så bra"
Men det är nog dags, varför lägga ut pengar på något som sen ialla fall inte alls stämmer. Då provar jag heldre något annat. Inte så att jag direkt tror på att livet är så enkelt att man kan göra ett horoskop eller lätta tarotkort och få svar. Men jag tycker att det är lite skoj. Speciellt såhär när jag analysar året som gått. Men också för att plocka ut positiva saker att kunna känna att men året som är på ingång kommer att bli kul.
 
Har så mycket att anaylsera klart, att jag till och med köpt mig en anteckningsbok för att där för hand skriva ner allt bit för bit, sen sammanställa det, och vem vet, det finns funderingar på att sen "ge ut den". Inte då att jag tror att något förlag vill ge ut den, inte heller har jag tanken på att göra det själv, trycka upp och sälja. Nej i så fall mera bara att lägga ut den på nätet och låta dom som är intresserade att läsa. Vem vet kanske det kan ge någon annan stöttning, hjälp att våga se positivt på framtiden. 
 
Ja det var lite mitt i natten tankar runt början på slutet av 2013


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

searchingformyself

Ett sökande, en ny fas, en helhet, en sanning, en fundering, ett svar...

RSS 2.0