En gratis, rådgivning av det mediala slaget fick jag i fredagskväll

på fb, en kille skrev att han inte anser att det är seriöst att ta massor med betalt för denna hjälp till sina medmänniskor, och att han därför när han hade tid gav det gratis. Nyfiken som jag är på vad det kan vara så skrev jag att jag var nyfiken. Fick då efter ett tag ett svar att han gärna gav det till mig och nu hade han tid.
 
Han frågade vilken fråga jag hade, men då jag är lite för luttad där och vet att om jag säger någon om något förstår den andra att det oftast är i det området man oroar sig, Nu kan dom ju inte vara säkra för det finns ju flera som jag, som mera testar av och kan ta en fråga i ett område där man faktiskt är nöjd och mår bra. 
Men jag tog allmänt hur närmaste framtid kommer te sig.
 
Nu märker jag då på engång att han måste ha kikat igenom min profil och det man ser utan att vara vänner på fb, det jag släppt fritt. Det är bland annat att jag har ett komplicerat förhållande. Satt för många år sen och egentligen bara menas med att jag då inte ens visste om jag ville ha eller inte ha ett förhållande. Idag är det inte alls aktuellt längre för jag vet.
 
Men visst fastnade han just där och kärleken, att det är viktigt att jag kommer ur det dåliga jag har, relation som inte är bra för mig osv. Jag läser och bara småler. 
Men sen så kommer det jag bara hatar, vet att det är starka ord, men verkligen inte gillar. Snack om "gud" att min kropp är min kyrka, själen är prästen, erfarenheterna jag har är min församling, Att jag ska börja renovera och ta hand om mig utifrån för "gud" har lättare att se mig om jag skiner,
 
Ryser bara vid att skriva orden. Varför ska "gud" blandas in, och kyrka? Jag tror på människan, på vår egen inre kraft, på andra människor och det man kan hjälpa varandra med. Jag tror på tankens kraft på det sättet att vi själva väljer hur vi vill må genom att ändra tankarna. Svårt att förklara, men jag vet att det fungerar. Ändrar man sina tankar så ändrar man också sitt mående. Men att aldrig lägga över tron på någon eller något annat än just sig själv.
 
Religion är ju källan till allt ont vi har i världen, det kan man inte bortse ifrån. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

searchingformyself

Ett sökande, en ny fas, en helhet, en sanning, en fundering, ett svar...

RSS 2.0