Frukost

Dagens godaste måltid ialla fall just när den intas. Att få njuta av en välfylld buffé till frukost är ju en start på dagen som ialla fall gör mig glad. 
Att bo på hotell, eller ta en kryssning eller något annat där det serveras en frukostbuffé, det är just höjdpunkten. Man kan få fina frukostar hemma, men aldrig sånna. Eller klart man kan man känns lite väl onödigt lyxigt.
 
 
 
Eller varför inte en mysig champangefrukost i soluppgången på en strand tillsammans med någon. Fast klart hade jag den där speciella någon så hade det gått lika bra med en kopp kaffe i sängen. Bara kunnat njuta av honom lite också.
 
Jag ska ju prova göra egna tortillabröd och hade tänkt att ha det till våra tacoskvällar, ja får vi har oftast tortilla då istället för tacoskal. Så vi borde kalla våra kvällar burritoskvällar istället för tacoskvälla.
Sen att göra köttfärs och rulla in i tortillas, på med lite tomatsås, ost och in i ugnen är inte heller fel. Eller som botten till hemmagjord pizza.

Men så har jag nyligen kommit på att det går ju att ha dom till frukosten också, göra äggröra men lite smått och gått och rulla in i brödet. 
 
 Visst ser det mumsigt ut.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

searchingformyself

Ett sökande, en ny fas, en helhet, en sanning, en fundering, ett svar...

RSS 2.0