Kvinnliga problem - ta bort eller ha kvar!

Ja detta kvinnliga vi dras med större delen av livet. Visst de flesta har aldrig några problem men det går inte att komma ifrån att det ändå finns så många som har det jobbigt på olika sätt. 
Det kan vara att det är mycket menssmärtor och riklig mens som för mig, det kan vara att mensen aldrig blir helt regelbunden och därmed kan det vara svårt att bli med barn när den perioden kommer. Ja det finns många problem med vårt kvinnliga fortplantnings organ.
 
Jag har nu kommit förbi åldern att jag vill ha flera barn, jag har mina tjejer och jag är grymt stolt över dom. Ser fram emot barnbarn istället.
Så att ta bort är ju inget fel alls. Men det verkar som om läkarna idag helst vill prova andra varianter först innan. Ta bort står inte som första valet. Vilket jag uppfattat det som att det gjort tidigare. Nu när jag då kommit så långt att jag känner att jag vill, kommit över en tröskel av rädsla. Nej då ska det provas andra saker.
 
Som byta hormonspiral, den stöttes ut, då skrapas och ny hormonspiral, det blöder fortfarande som attans och nu har jag ännu ondare, flera flera dagar. Det är inte skönt. 
Koll idag för att se att det inte var spiralen som hamnat fel eller infektion, men inget sånt. Prat om nästa steg. Där jag nu ju mentalt är inne på operation, bort med allt. Nej nu pratas det om minipiller, att prova det om spiralen inte vill få den effekt som tänkt. 
 
Vet inte hur jag ska ställa mig till detta. Men får ca 2 mån att tänka, för inget sker över sommaren ändå. Blir nog många turer i tankarna från detta går bra till ta bort den NU!
 
Alla jag känner som tagit bort livmodern har bara positivt att säga, att det är det bästa som gjort. Men samtidigt klagar dom på att dom har torra slemhinnor. Så jag är så delad, vad som är bra, hur jag ska göra....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

searchingformyself

Ett sökande, en ny fas, en helhet, en sanning, en fundering, ett svar...

RSS 2.0