Oj oj nu är det livat utanför

Ja det är dagen för alla studenter i våran lilla stad. Och kyrkan dom ska vara i ligger precis mitt emot där jag bor. Det "vallfärdar" ungdomar i sina fina kläder och vita mössor från alla håll och kanter. Dom går, kommer på flak (dom som haft sin frukost ute hos någon på landet).
 
Redan igår kväll när jag var ute på min promenad kom det lastbilar och andra åkdon pyntade för dagens parad. Det är verkligen härligt att se detta varje år. Glädjen hos alla dessa som går ut skolan, deras sista dag :)
 
Det blir den där dagen då man undviker att vara ute på stan ;)
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

searchingformyself

Ett sökande, en ny fas, en helhet, en sanning, en fundering, ett svar...

RSS 2.0