Rosacea

Har jag säkert haft lite av hela livet, ljus hy och lätt att rodna. Men nu sista tiden har det blivit värre, mer rött och små blåsor som finnar på huden. Och så rött är det svårt att sminka över, sen är jag inte en kvinna som sminkar mig på så sätt heller. Så det känns inte helt som ett alternativ, men vill verkligen samtidigt få lite bukt med det också.
 
Jag funderar lite hur de receptfria krämerna fungerar, om dom har verkan eller inte alls. Förstått av den information jag hittat och läst att rosacea är en åkomma man får dras med, finns inget direkt "det här hjälper" för det som hjälper en kan göra det värre för en annan. 
 
Läsa på nätet är aldrig fel men kontakt med andra som har samma problem är ändå det bästa, den personliga kontakten. 
Det ger alltid mer att få höra om erfarenheter av andra som provat olika behandlingar.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

searchingformyself

Ett sökande, en ny fas, en helhet, en sanning, en fundering, ett svar...

RSS 2.0