Startade dagen med en skön promenad

och bara njöt av det tysta, ja förutom då fåglarna. Blött i gräset efter nattens regn. Kan det bli mer vackert och dofterna komma fram mera än efter regn? Promenaden gjorde mig ialla fall på bättre humör. För en stund, nu hemma igen så är det bara att stoppa i mig panodil igen. 
Gillar det inte, får ont i magen av dom, när jag tar mer än en eller två. Men det är antigen lite magont och lite lätt illamående eller så mycket mensvärk att jag mår ännu mer illa av den smärtan.
 
Så promenaden nu på morgonen var långsam, inte jätte lång, men försöker att röra på mig så mycket jag kan och klarar av dessa dagar när värken tar över. Måste ta och fundera på hur jag ska göra, måste ju göra något åt detta. Det är inget liv flera dagar per månad. Det är bara att ta sig igenom dagarna så fort det går.
Men så vill jag inte ha det. Och det är värre nu efter bytet av spiralen än innan och vi pratar inte lite värre. Detta är som att ha värkar när man föder barn, då kommer dom med mellanrum, man hinner hämta sig om så lite mellan, man får små pauser. Men detta håller i konstant. Som förr var det från 12-24 h och det klarar jag utan problem, en nu är det minst 2-3 dygn ofta 4-5. Måste inse att jag kanske måste göra det jag inte vill...
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

searchingformyself

Ett sökande, en ny fas, en helhet, en sanning, en fundering, ett svar...

RSS 2.0