Tror att jag tänker för mycket

att jag låter tankar och funderingar om olika saker ta för mycket tid. Att jag inte är i nuet för att uppleva saker nog mycket utan tar för mycket tid till att fundera om saker. Ibland saker som hör till mig och mitt liv, tänka ut, få egna svar, hitta lösningar, vad vill jag, vad vill jag inte. Men tyvärr så flyr jag oftare bort i tankar som inte alls har med just mig själv att göra. För det är enklare att ta det ytliga, ta andra saker, fundera vända och vrida på för mig egentligen ganska oviktiga saker.
 
Saker som irriterar mig, förbryllar mig eller bara får mig att slippa tänka på mitt eget, det jag borde tänka mer på. Fundera ut lösningar, planer och sen hålla mig stenhårt till dom sakerna. Hitta egna mål, egna värderingar på djupet. Vad är viktigt för mig, nu och framåt. 
 
Men det är lättare att fly undan och lägga tiden på andra saker som inte gör så ont eller är jobbiga.
 
Känner också att jag som aldrig tidigare varit irriterad på andra, dom får göra, tycka och tänka hur som helst, jag har inte ens reagerat. Idag så suger jag åt mig saker som en liten svamp och blir så irriterad på vissa saker. Ja nästan arg, inte riktigt arg men nästan. Blir sällan arg, mera ledsen och nu då irriterad.
 
Helt klart saker jag måste jobba med. Att hitta anledningen till varför jag blir så lätt irriterad nu, varför jag hellre flyr in i tillkrånglade tankar om saker som inte är så viktiga men undviker det viktiga....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

searchingformyself

Ett sökande, en ny fas, en helhet, en sanning, en fundering, ett svar...

RSS 2.0