Trötthet som kommer direkt när jag startar motionera

är jobbigt. Det kommer direkt första 10 meterna eller 2 minuter in på passet. Jag blir dödstrött, jag har inget flås, trött i armar och ben, ja hela kroppen. Det känns värre än om jag aktiverat mig trött 1 timme.
Jag har nu hållt igång 5 veckor, aktivt mellan 20-60 minuter 5-6 dagar i veckan. Varit anfådd, svettats och riktigt trött. Jag har riktigt pinat mig för att någon gång komma över den här aktuta tröttheten som slår till direkt.
 
Ja det är på ren vilja jag sen fortsätter, och det är på ren vilja jag inte avslutar under passet. Det är en konstig trötthet för det är ändå inte samma trötthet som jag har efter passet, när jag har tagit ut mig ordenligt. Nej det är en annan form som är så otroligt jobbig och svår att ta mig förbi.
 
Hoppas verkligen att jag ska komma förbi vad det nu är, för jag tror nämligen inte att det är orken, konditionen som gör detta. Då borde jag efter ganska kort tid känna av att jag orkar lite mer och lite mer hela tiden. Men nu kommer det direkt och jag pinar mig igenom passet. Så vill jag inte ha det,
 
Ja allt delvis tänker jag då, fy har jag såhär dålig kondis, men vore det kondisen skulle jag inte orka hålla igång som de gånger jag gör det över 45 min, Delvis tänker jag om det är psykiskt, att jag ska vara rädd att få svimattacker och rasa ihop. Men det är ju därför jag börjat till del träna hemma inne för att ha nära till soffa eller säng och slippa göra det ute. Men det spelar ingen roll. 
 
Måste hitta varför och lösa det på ialla fall för jag kommer inte tycka det är så skoj och det kommer ta energi att tvinga mig själv så från start.


Kommentarer
mimi

Hej hamnade här när ja googlade lite. Har samma som dej.... äter du protein tillräckligt? järn med? ja har nog tagot ut mej så mkt så ligger inne på sjukan o får järndropp nu......... så kanske för lite järn?

Svar: Hej mimi. Inte för att det är skoj att känna såhär, men ändå skönt att man inte är helt ensam.Ja jag äter ordentligt med protein men har problem med mina järnvärden. Gör tester för värdet ca 1 ggr/mån, och när det sjunker lite får jag också järndropp. Järntabletter fungerar inte så det har fått bli järn via dropp.
Och visst kan det vara en förklaring till att jag är tröttare vissa gånger, det är när det är dags att fylla på och höja järnvärdet igen.

Hoppas att du mår lite bättre nu.
"jag"

2013-07-14 @ 05:02:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

searchingformyself

Ett sökande, en ny fas, en helhet, en sanning, en fundering, ett svar...

RSS 2.0