Biggest loser, Sverige, IV

Så var det lite sömnbrist och kryp i kroppen och brist på koncentration för att läsa, och inget bra på tv, inget skoj jag vill se alls. Så jag tog och kikade på veckans Biggest Losers programmen.
 
Och det som slår mig igen, det som jag funderat på så många gånger oavsett vilket land programmet är ifrån. Att hur kan dom ha ett program som detta som ger så mycket känslomässiga svängningar utan att ha en terapeut där för deltagarna att få stöd av. Inte deras tränare för fysiken eller maten, utan en utbildad person att båda se igenom, kunna hitta saker och sen hjälpa deltagarna genom dippar som sker. 
 
Jag tror att det är en så viktig del att få rätt hjälp med när man har en så stor stress på sig, och är så trött. För det måste dom vara, totalt slut fysiskt och psykiskt.
 
Det är ändå ganska intressant att se hur dom flesta deltagarna verkligen ger allt, kämpar och kämpar. Sen finns det några som inte verkar ta denna chans på allvar. Och verkligen ta vara på den mölighet som det ändå ger.
 
Helt lediga, bara kunna koncentrera sig på att träna och träna och lära sig vad för träning som fungerar bäst för dom, maten, lära sig äta rätt, både tider och vad för mat, sen vila. Det finns ju inte små mycket mer att göra egentligen. Så det är en otrolig chans dom får som start på ett nytt liv. En kick-start helt enkelt som få kan få, en fördel som ska tas vara på.
 
Synd då att se hur några inte tar den och veta att det fanns månge många fler som sökt och som kanske gjort mer av en chans.
 
Men jag avundas inte alls det här med att dom behöver rösta ut varandra. Dom blir ju ganska så nära varandra. En sak att i början rösta ut en person, då känner man inte varandra så väl, man kan gå på den som gått ner minst eller inte tränat och kämpat osv Men nu flera veckor in, dom är vänner och det är parvis. Dom kanske vill ha kvar den ena men inte den andra och då drabbas någon annan. Ja som sagt även om jag aldrig skulle klara av att vara med i ett program för det är att vara så offentlig så skulle jag inte heller klara av det här med att rösta ut någon annan.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

searchingformyself

Ett sökande, en ny fas, en helhet, en sanning, en fundering, ett svar...

RSS 2.0