Cocoskräm paj för diabetes

den såg god ut och nu har jag ju inte det problemet själv, men har en väninna som alltid får vara utan något att mumsa på till fikat. Så jag ska ta och baka denna och se hur den smakar, självklart prova den på henne. För då har jag ju något att bjuda henne på och det känns riktigt trevligt.
 
 
Ingredienser till fyllningen:
 
ca 65 g Smör
2 ägg
2,4 dl kokos
4,2 dl mjölk 
1 tsk vaniljextrakt
Sötningsmedel 0,6 dl

 

Gör en pajdeg, tryck ut den i en form, ca 24 cm i diameter, blanda ihop alla de andra ingredienserna och häll i.
In i ugnen, 175 grader i ca 45 - 55 min.

 

(Lite osäker, på om jag känner att receptet är rätt, så mycket mjölk?? tja det stod så bara testa och sen ändra om det inte blev bra)

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

searchingformyself

Ett sökande, en ny fas, en helhet, en sanning, en fundering, ett svar...

RSS 2.0