Detoxkur, halvtidstankar

Det första jag tänkte på imorse var: "så gott det luktar, va trist att inte kunna vakna till den."
Ja faktiskt så tycker jag att skinnyme teet luktar otroligt gott, men så har jag ju heller inte druckit det :) det gör dottern och hon har inte riktigt samma uppfattning som jag om att det skulle lukta gott. Men det gör faktiskt det. Det har blivit lite av en "morgondoft" dessa två veckor.
 
Ja tänk, 2 veckor har nu gått och idag startar faktiskt vecka 3. Och nu kan jag börja räkna ut dagarna. Ska bli så underbart härligt att få börja äta vissa saker igen, som ett kokt ägg och fil till frukost, kött, kyckling grillad, så jag läntar :)
 
Men det har ändå gått förvånandsvärt bra dessa veckor och jag som är en tröstätare, som inte direkt har det lättaste räkmacke livet just nu utan kämpar på mot saker varje dag, som också då fått mens och det otroliga chokladsuget som infaller dagarna innan den sätter igång. Alltså flera situationer där jag normalt äter mycket inte bara godsaker, dricker cola, tror att det är min största bov i dramat. Colan, det blir på tok för mycket av den drycken.
Trots alla dessa situationer som gör att suget kommer så har jag klarat det. Och jag kan inte direkt skylla på min egen viljekraft här inte. Nej det är nog bara att konstatera att när kroppen avgiftas från vissa saker som då speciellt socker, så försvinner även suget. Som jag skrivit tidigare att visst dyker suget upp efter vissa saker då och då, men det är mera som att det sitter i huvudet och försvinner ganska fort. Det där suget som var tidigare efter t ex cola, det som satt i hela kroppen och skrek "MÅSTE" ha, som fick mig att till och med klä på mig och gå iväg för att köpa nästan vilken tid på dygnet som helst. DET suget finns inte alls kvar. Helt borta nu. 
 
Det är väl så tyvärr att man måste själv uppleva det för att förstå skillnaden och att det faktiskt fungerar otroligt bra att avgifta kroppen såhär för att bli av med suget, att bli piggare och må bättre. Att sen vikten rasar nu gör inte saken sämre helt klart. 
 
Och jag är mer och mer inne på hur jag sen ska gå vidare efter denna tid, vilken "diet" eller vad man ska kalla det som jag ska ta till mig. Har helt klart fastnat på halvdagsfasta 2 dagar i veckan. Mycket för att jag vill prova om det stämmer att den dieten kan göra så att kroppen blir friskare . Inte bara vikten alltså utan få en friskare kropp med värden som inte ligger på gränsen, i riskzonen utan bra värden som är trygga. 
 
Solen lyser och fåglar kvittrar, dags att starta dagen :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

searchingformyself

Ett sökande, en ny fas, en helhet, en sanning, en fundering, ett svar...

RSS 2.0