Detoxkuren går förvånansvärt bra

Visst är jag hungrig då och då, visst kommer ett sug efter något syndigt smarrigt eller bara annan mat. Grillad kyckling var det igår. Men det går ändå bra. Suget kommer och släpper ganska snabbt. När det kommer känns det mer som om det sitter mest i huvudet, mer än att det finns i hela kroppen så att man bara "måste" annars klättrar man på väggarna, att man går igenom varje skåp, burk, påse och bara SKA hitta något att stoppa i sig. 
 
Så är inte detta sug, det kommer, man tänker på det och sen försvinner det. Härligt faktiskt att det inte ens varit ett inre slagsmål angående att stå emot suget eller fuska. Vilket det annars varit, för ofta och tyvärr har fusket vunnit med argumentet "lite gör inget startar om imorgon".
 
Och det ska tilläggas att detta gäller både dottern och mig, vi pratade om det igår då den andra dottern var här och frågade hur det gick. Och till det ska läggas att båda är precis innan mens, då suget är otroligt svårt att stå emot. Hon har precis gått igenom dom dagarna och jag är där nu. Så det är en spännande insikt att få, att suget kan ha olika styrka beroende på hur man äter. Att rensa kroppen från gifter är ett bra sätt att dra ner på styrkan i suget. 
 
Jag håller på att genom detta och lite andra insikter, samt information och intressant forskning på det här med välmående, sjukdomar, DNA och kosten, ta ett beslut om hur jag ska lägga upp min mat efter kuren. Vill fortsätta må bra, vill forstätta gå ner i vikt, vill fortsätta äta hälsosamt. Men samtidigt inte leva på svältgränsen eller missunna mig saker. Jag vill leva ett gott liv, på ett bra sätt, ett lätt sätt - för mig. Ett sätt som fungerar och tror jag börjat hitta ett.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

searchingformyself

Ett sökande, en ny fas, en helhet, en sanning, en fundering, ett svar...

RSS 2.0