Dominanta män, finns dom?

Ja klart att dom finns, det vet jag, men frågan är hur och varför. Jag vill gärna ha en man, som kan leda och ta för sig, stötta och förstå. Men också visa sig svag och få stöttning när han behöver det. Jag behöver inte en man som på något sätt hittat bdsm och den "makt" dom tror att dom får genom att vara bdsm är som en form av "penisförlängare". Alla har ju inte råd med svindyra bilar!!!
 
Så då hittar dessa osäkra män ett annat sätt, och vilket är inte bättre än att få en tjej att hoppa efter deras pipa. Bestämma och sen leka med tjejens psyke, ja för det är just vad många av dessa män gör. Har tjejerna som försökskanier , se hur långt det går att få dom, hur långt kan en tjej gå över gränsen för vad hon absolut inte vill, inte mår på djupet bra av, för att det måste hon ju, hon ska ju lyda. 
Det han inte ens tänker på är att detta beteende när hon går med på vad som helt inte är undergivenhet utan en stor rädsla att göra fel, eller/och bli lämnad.
 
Men nu har jag mer och mer fått svar på varför dom som är av motsatta kön och vill kalla sig dominanta väljer trasiga gärna yngre tjejer. Tjejer/kvinnor som inte vet sina rättigheter och skyldigheter mot sig själva oavsett vilken roll man har. Eget ansvar. Tjejer som behöver styras. Vet att dessa tjejer också har stora humörsskiftningar och kan vara riktigt jobbiga, det krävs en helt del stöttning från männen. Det har jag alltid undrat över, hur orkar dom det men inte klarar dom av en stark trygg kvinna.
 
Nu vet jag, det är som med barn, dom säger till som till ett barn, lite "jag dominant du ungergiven så jag bestämmer" för mig blir det samma sak som "jag är din förälder jag bestämmer". 
 
Men det är ju också för att dom själva är som stora barn, har en väninna som just sagt i flera år att hon haft oturen att hela tiden träffa män som är som barn. Och jag vet vad hon talar om, men trodde ändå inte att det var så utbrett. Eller så är det bara inom bdsm-världen som detta är så vanligt. Att trasiga människor, människor som tror att lyckan ligger i att låta någon annan ta alla beslut och allt ansvar, människor som behöver en form av "penisförlängare" (gäller även kvinnor), sex/förhållande missbrukare, personer utan empati osv dras till denna värld av helt fel anledningar. Dom har inte förstått vilket eget ansvar man tar när man både leker sexuellt eller vill leva med detta. Ett enormt ansvar och det måste finnas kommunikation. Förmåga att lyssna och känna.
 
Det bästa ändå med kontakt med så många människor under åren som gått, skrivit och pratat i telefonen, är att jag mer och mer lärt mig vad jag absolut inte vill ha hos en man en partner. Den listan börjar bli lång...
Men börjar undra om det ens finns män som passar in!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

searchingformyself

Ett sökande, en ny fas, en helhet, en sanning, en fundering, ett svar...

RSS 2.0