Drar ut lite på det här med att

väga och mäta mig idag, skyller på att dottern har "lånat" måttbandet och att det sen inte hittade tillbaka till rätt plats, och dottern är inte hemma så jag kan inte fråga. Visst är det en helt okey ursäkt?
Men vet att det beror på att jag känner mig stor och svullen idag och att jag tror att jag gått upp i vikt istället för ner.
 
Men kommer inte undan för hon kommer ju hem för eller senare *ler*.
Solen lyser och det är en skön dag, plockar lite inne ändå, för jag tror att risken finns att jag bränner mig om jag håller mig ute i solen. Jag är ju vitare än en albyl.
Eller som sköterskan sa lite skämtsamt igår när jag var och fick järndropp och kontrollerade blodtrycket. Hon kunde nämligen inte mäta blodtrycket, hon provade flera gånger manuellt utan att kunna höra, sen tog hon den automatiska och inte heller den kunde känna av. Så hon sa lite skämtsamt att jag kanske var en vampyr då, om jag är så vit och sen inte har någon puls. Och tänker man på att jag inte direkt gillar solen utan mera är i skuggan så tja kanske det är så ;)
 
I natt har det varit varmt och trångt i min säng, fattar inte varför, det finns en hel tom säng för hundarna att ligga i. Men icke då, alla tre skulle ligga "på" mig. De små kändes som betingklumpar och vi ska inte tala om den stora, det var en betongklump. Men klagar väl egentligen inte, tycker det är lite mysigt när dom så gärna vill vara så nära mig när deras "mammor" är ute och roar sig och jag får vara hundvakt. 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

searchingformyself

Ett sökande, en ny fas, en helhet, en sanning, en fundering, ett svar...

RSS 2.0