En hel vecka av fyra har nu genomgåtts

Helt otroligt, jag har klarat det helt utan att fuska. Och nu börjat nedräkningen på vecka två. I morgon lördag är det dags för att kolla vikten och måtten igen. Blir spännande för jag känner ingen större skillnad, bara hungrig och sugen på allt möjligt konstigt :) Ja jag menar verkligen konstigt. En sak att se bregott-paketet i kylen och tänka på en smarrig macka, men inte att tänka att man vill äta rakt av. Eller se senapen och inte tänka på t ex en hambugare utan bara känna suget efter just senapen. Hade jag inte vetat bättre hade jag trott jag var gravid :)
 
Men även om det har varit jätte hungtigt ibland och jag fått sådana där knäppa tankar och sug, så måste jag ändå säga att det gått ganska bra. Och den känslan tänker jag ta med mig in i vecka nr 2. Att jag klarat en vecka, utan att falla en enda gång, att suget och hungern inte varit kontant utan bara då och då. 
 
Och vecka två ska jag också börja röra på mig lite mer, lite mer medvetet som motion inte bara promenera. 
Jag vet hur jag ska starta, lite lugnt och hemma. Sen får vi se om jag kommer att följa med barnen till gymet. Men just nu så håller jag mig till att börja hemma, det här sättet har fungerat kanon bra förr. Så jag tror på det nu med. Kommer bli jätte jätte bra.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

searchingformyself

Ett sökande, en ny fas, en helhet, en sanning, en fundering, ett svar...

RSS 2.0