Flera inredningsdrömmar

en öppen spis vill jag ha. Kommer ihåg hur mysigt det var när jag var liten, sen när jag var gift hade vi en. Det är bara så underbart att sitta och titta in i, försvinna bort genom att bara titta in i elden. Värmen som kommer från den.
 
Nu går det ju inte bara att fixa till en "riktig" öppen spis i ett hem eller lägenhet, men idag finns det ju härliga ersättningar, fusk spisar helt enkelt. Det går precis lika bra, är precis lika mysigt.
 
Egentligen skulle jag vilja ha en stor variant som verkligen ser ut som en "riktig", något likt denna, fast jag vet jag sett de jag gillar mera, snirligare, mjukare
 
 
 
 
 
men antar att vill jag ha en öppen spis får det mer bli något i stil med denna;
 
 
 
en mindre variant för väggen. Inte lika mysigt men helt klart en bra variant om man inte har plats. Och lite mer likt en "spis" än att ha något som står på bordet.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

searchingformyself

Ett sökande, en ny fas, en helhet, en sanning, en fundering, ett svar...

RSS 2.0