Gå dig smal på 6 veckor

Ja det är rubriken på en artikel som finns i Aftonbladet.
Visst låter det bra, jag menar blå smal genom promenader på "bara" 6 veckor.

Sen börjar man läsa och självklart, så var det ju inte bara att promenera, utan det var ett sätt att komma igång, sen ska man även lägga till styrketräning och sund kost. Maten är jag helt med på, det gäller ju oavsett att jag måste tänka på vad jag stoppar i mig om jag vill gå ner i vikt. Men jag tycker att rubriken ändå lovade mig att det var just genom promenader detta skulle ske. Annars borde det ju stå "gå och styrketräna..."

Ja jag vet att ju mer allsidig träning jag gör ju mer kommer jag gå ner i vikt, att om jag lägger till styrketräning så är det aldrig fel för ju mer muskler jag få ju mer kommer jag kunna förbränna.
Men det där med att sätta rubriker är lite av något som ibland retar upp mig, så missvisande. Ja denna var ganska lindrig mest bara ett exempel.

Sen så börjar alla dessa träningstips med att man kan börja i liten skala (tidsmässigt) och det gör att alla känner att det här verkar ju bra, det här kan passa mig, det här kan jag klämma in. För jag tror att i dagens stressiga samhälle så prioriterar vi vår tid och ofta så finns inte tiden till att träna timme ut och timme in varje dag. Hur gärna man än vill så är det andra saker som måste gå före.

Så kikar jag på detta 6 veckors schema och finner att det där ser ju okey ut, det där är nog något som alla kan klämma in i sin vardag Men sen så ser man att det ökar, tiden som ska läggas på träningen. Och då gäller det verkligen att vara lite påhittig och kunna få in det om man har en aktiv vardag.

Men allt går ju bara man vill sägs det ju och självklart måste ju hälsan ligga högt upp på den här prioriteringslistan, ja ibland till och med föra barnen, just för att det är en prioritering att finnas kvar för sina barn. Att orka leva sitt liv på ett roligt och positivt sätt.

Själv ska jag inte ge mig i kast med detta 6 veckors schema, men det gav mig lite tips om hur jag ska fortsätta min egen lilla variant. Av att träna hemma, gå småjogga på stället osv. Kikat lite på tiden, intervall variant och det ska jag ta med mig.

Ska faktiskt ta och starta upp morgonens pass snart, innan frukost, såg att ett nytt avsnitt av Arrow var släppt på swefilmer och det ska jag se, passar på att samtidigt få upp flåset lite och svettar istället för att sitta still.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

searchingformyself

Ett sökande, en ny fas, en helhet, en sanning, en fundering, ett svar...

RSS 2.0