God morgon

Har nu varit uppe ett tag, ja faktiskt nästan 2 h. Och hunnit med att gå en promenad på 45 min samt sätta igång dagens första tvättmaskin, (det lär väl bli 2 till innan dagen är över). Längtar efter att kunna hänga ut tvätten för att torka så vem vet kanske jag klämmer in en liten torkvinda i år. Såg att det fanns med väggfäste, kanske en idé för att ta mindre plats.
 
 
Tycker att det verkar väldigt smart när man inte har så stort utomhus att man vill låta en torkvinda stå där också, även om den går att fälla in så står pinnen kvar. Denna på väggen så smart ut tyckte jag, bara fälla in så stör det inget alls.
 
För tvätt som torkat ute är så mycket härligare än det som fått torka inomhus, i torkskåp osv. Så det här lockar.
 
 
Började dagen med en promenad, så tidigt att jag trodde att solen hade övergivit oss idag. Men på hemväg så började den vakna till och nu ser jag att det kommer bli en fin härlig dag. Inte alls dumt. Hoppas det sen håller i sig över hela helgen, räknar då från torsdag då det ju är en helgdag.
 
Jag och dottern var lite inne på att åka en kryssning just torsdag/fredag, tänkte vi skulle provat den nyaste av Viking Lines guppande hotell, Grace till Åbo. Men sen tänkte vi om lite och kände att tiderna för båtens både avgång och hemkomst inte direkt lockar. 
Båten går ut kl 7.35, alltså får man gå upp lite för tidigt för att det ska kännas skoj, bussen dit tar ju ca 1 h, sen är man alltid där lite innan. Lockade inte direkt.
Sen när då båten sen kommer in kl 6.30 så beslöt vi direkt för att vi inte kommer att kika på den nya båten när den är så ny. Om ens aldrig om den inte går andra tider eller att man ska till Åbo av andra anledningar, men absolut inte bara en ren nöjestripp.
 
Det får bli en hemma helg istället. Och nu när vi ju går på den här kuren av detox, och äter bara vissa saker så är det ändå inte skoj att göra något, I och för sig hade vi nog då flyttat tiden för när vi skulle ha gjort den. Man ska inte roa sig när man gör sånna saker.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

searchingformyself

Ett sökande, en ny fas, en helhet, en sanning, en fundering, ett svar...

RSS 2.0