Grand Design

Kikar nu på kanal 9 och Grand Design. Jag burkar fastna på just det programmet då och då, mest beror det nog på vad som byggs. Är det för nytt och för stelt, modernt då finner jag inget nöje i att titta. Men är det lite mer äldre hus som byggs om, eller att dom gör något skoj med kvarnar, vattentorn, lador osv då tycker jag att det kan vara skoj att se vad dom gör åt det. 
 
Som när dom byggde om en kyrka, inte för att jag ens i mina drömmer eller om jag fick betalt skulle valt att bo där, men skoj var det att se vad dom gjorde av det. 
Intressant är också att se hur det ska byggas på så konstiga ställen att det knappt går att få dit materialet.
 
Nu är det någon som ska bygga om ett slott, och vem skulle inte vilja äga ett slott. Vilken dröm att få renovera och göra om planlösningen så att det blir lite modernare, men ändå behåller slott känsla. Jag skulle verkligen tycka det vore skoj. Men det kanske är lite för stort *ler*. Men klart man kan ju bygga det mera så att man kan bo flera där, lite eget och ändå tillsammans på något sätt. Ja då skulle jag gärna ha ett slott.
 
 
Nej så stort kanske är att ha storhetsvansinne ;) och det var inte så stort heller i programmet utan lite mera åt det här hållet.
 
 
Det är ju inte överdrivet stort....
 
Men lite tråkigt, samma som svenska slott, man vill ju ha lite sagokänsla, lite tinnar och torn eller hur
så det här tycker jag verkligen ser perfekt ut. 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

searchingformyself

Ett sökande, en ny fas, en helhet, en sanning, en fundering, ett svar...

RSS 2.0