Hur väljer man ett nick?

För t ex en dejting sida, ett forum, community, onlinespel osv. är det olika beroende på vilken sort sida det är eller är det lite samma tanke bakom oavsett?
 
Jag har när jag tänker efter samma nick oavsett, men sen har jag inte direkt varit på dejtingsidor på ett seriöst sätt. Har testat någon gång för att se vad som sker där, eller blivit medlem för att stötta någon väninna som vill prova. Annars är jag nog mest medlem på forum eller community där det är personer med samma intressen. Och kanske jag därför heller inte finner någon mening i att byta nick, inte vet jag. 
 
Eller så är alla lite olika och en del byter nick ofta andra har ett och samma som följer med år ut och år in oavsett var dom blir medlemmar. 
 
Ofta har folk ganska neutrala nick, sådana som just går att använda överallt. 
Men så hamnar man på sidor som har det allra minsta lilla anknytning till sex så ser man direkt en ändring hos en hel del. Jag finns på ett community för personer som har fetischer av olika slag eller ett intresse för bdsm. Det var ialla fall ett utpräglat community när jag var där första omgången för många år sedan. Nu när jag kommit dit igen ser jag en förändring, efter att det pratats om sidan på Fråga Olle dokumentärern osv. Det strömmar in personer som tror att det är en sexdejting-sida, men att det är en "lättare" sida att få napp på för att folk som håller på med bdsm är lättare. Eller mera, man säger att man är dominant så ska alla undergivna säga ja för dom kan/ska/får inte säga nej. Eller så är man undergiven och då kommer det rusa dit dominanta män som kommer ta hand om en.
 
Det här med att det ska vara lättare att få sex är nog mera hos den manliga delen av dom som blir medlemmar och inte fattar att det är en community. Det här med att antigen bli omhändertagen eller tjäna pengar är den kvinnliga delen. Tjäna pengar är också övervägande unga tjejer som tror att dom ska kunna göra på dom desperata undergivna männen. För dom männen ska ju bara göra som dom blir tillsagda, "sätt in pengar på mitt konto/sänd pengar i ett kuvert"
Nu försvinner dom här personerna ganska snabbt från sidan, när dom efter kort tid märker att det var visst inte riktigt som dom tänkt sig... det var inte lättare, det gick inte att bli omhändertagen eller tjäna pengar.
 
Men så till nicken då. Då vet jag inte vad jag ska säga, men inte är det direkt fantasifulla namn inte. Nu sa en väninna att ville jag hitta flera och mera idiotiska nick skulle jag bli medlem på Bodycontact, för där fanns det en uppsjö av dessa helt otroligt idiotiska namn. 
 
Men på Darkside då, där ser man ofta nick på unga tjejer som gör att man häpnar och undrar varför? Vad har fått dom att välja just detta nick, det bara lyser självskadebeteende hos dom. Det är rena rama förnedrande namn som ja jag vet inte vad. Det lustiga är att man mer sällan finner denna typ av namn hos dom kvinnorna/tjejerna som är lite äldre. Utan bara hos dom yngre. 
 
Det skrämmer mig också lite att det är så många yngre som dras till sidan som har just detta självskadebeteende och det bara lyser detta om dom. Dom är lätta måltavlor för dom oseriösa männen, män som inte egentligen har en aning om vad bdsm står för, utan använder det bara för att boosta sitt eget ego. För att få känna makten, spänningen att styra någon. Men tänker inte på följderna eller är intresserad av vad den andra känner eller hur den mår. 
 
Men vad får en 18 årig tjej att ta nicket "grisen"??? Eller en 22 årig tjej som vill få kontakt med personer som är kunniga inom sjukvården för att hon vill uppleva saker som kommer ge skador, men, hon vill bara veta lite mer exakt vad och hur. Detta är inte och kommer aldrig vara bdsm, det är sjukliga beteenden som inte alls hör dit.
 
Men hur kan så unga tjejer innan dom ens utforskat sin sexualitet, kommit in på detta på ett sånt sätt så att inte ens dom som är seriösa och hållit på i åratal leker på detta hårda avartsaktiga sätt? 
 
ja det är en tanke jag haft länge nu då jag sett hur det bara blir mer och mer vanligt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

searchingformyself

Ett sökande, en ny fas, en helhet, en sanning, en fundering, ett svar...

RSS 2.0