Irriterad och ledsen, sådan dag idag.

ja det är en sån dag idag, frågan är ju då om det är kuren och prist på kött och kyckling. mejeriprodukter och att kroppen nu visar att den inte riktigt är med på min ide om vad som ska ätas.
Det var jobbigt att gå på promenad idag. Det antar jag ligger i just orken att röra på sig när intaget inte är för att vara aktiv egentligen. Bara stå emot och komma över.

Det lustiga är att jag inte är sugen på något, vilket jag burkar bli när jag är deppig. Sugen på massa onyttiga saker eller ja det går bra med allt, bara det går att äta. Men inte denna dag, sen vet man inte vad som sker framåt kvällen eller vad som blir imorgon. Sugen på sötsaker eller energisk åt andra hållet.
 
Men inte idag, idag är jag lätt irriterad och ledsen. Allt precis allt känns som en pekpinne på hur "fel" jag är och tänker, hur fel mina värderingar och mål i livet. Ja hela jag och allt runt mig är bara "FEL".
En jobbig känsla helt klart. Inget jag ens vill att min värsta ovän ska behöva känna, eller nja kanske ska vara den värsta ovännen då. Eller någon som inte förstår hur det är att må dåligt, att känna sig så "fel" som skulle behöva få känna hur det är.
 
Retar mig på saker som skrivs i forum, där det finns en tjej som anser att pms inte finns, det är bara en fix ide hos tjejer/kvinnor för att få bete sig helt urflippat. Dom vet att nu är det mens nu kan jag med ursäkt vara en pest. Jag menar hur kan man som tjej ens komma med sånt påstående. Eller en kvinna som ältar kvinnans rätt till att vara sexuell, att onanrera och orgasmera mera. Det tjatas om rätten att ha sex när man vill, på första dejten, om man vill, åhhh så bra det är mera mera mera. Sen gnälls det över att alla pratar om rättvisa, vad då vad är det, rättvisa ska inte finnas, man kan göra som man vill, det är ju bara ett liv. Eller att männen väljer bort tjejer som har sex på första dejten dom är ointressanta för fast förhållnade. 
 
Kvinnor ser verkligen inte att det egentligen inte är männens fel vissa saker. Att det inte är för männens skull man ska vara smal snygg och framgångsrik, det är för andra kvinnor inte ska se ner på en.
Detta med sex och vara sexuell och rätten att få vara det som kvinna, är det en bra jämlikhet att gå på om detta utan att faktiskt inse att vi alla ÄR olika, den del är mer eller mindre.Och att idag använder för många sex på helt fel sätt, Att behöva sex, en orgasm för att koppla av, att behöva det när det kryper i kroppen av oro, behöva det för att bekräftas, det är inte att vara sexuell för mig, det är att mera behöva hormonet som utsöndras och blir mer något tekniskt man gör för att få detta lugn i kroppen som hormenen ger. Det är inte och kommer aldrig vara sexuellt för mig. Det är mera ett missbruk som att ta ett glas vin eller drog för att koppla av. Visserligen kanske nyttigare för att man inte stoppar i sig gift. Men i längden heller inte direkt nyttigt ur andra aspekter.
 
Samtidigt som dom själva gnäller på massa saker och sen inte ser sambandet. Inte kan acceptera att andra är på ett annat sätt, att vi alla är olika och lika unika. Men att vi behöver visa lite ödmjukhet inför varandras olikheter. Alla är inte lika, tack och lov.
 
Blir först irriterad och känner att fy vilka idioter, hur orkar dom gnälla på saker och sen egentligen agera exakt lika. Sen gråter jag för jag känner att är ju bara jag som känner och tänker som jag gör. Alltså måste jag vara den som är fel.
 
Osammanhängande dravel jag vet, men så är jag idag, totalt osammanhängande och nere..


Kommentarer
sara

Vilken fin blogg!

Svar: Tack det värmde :)
"jag"

2013-05-07 @ 17:05:16
URL: http://rebelshoot.blogg.se
LIL' BABUSTYLE - Drömmen om att jobba som fotograf utomlands

Hoppas du mår bättre i morgon!

Svar: Tack, det gör jag säkert, du vet vissa dagar är bara just sådana. Och kanske man behöver dom.
"jag"

2013-05-07 @ 19:14:50
URL: http://babustylee.webblogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

searchingformyself

Ett sökande, en ny fas, en helhet, en sanning, en fundering, ett svar...

RSS 2.0