Jag bara älskar banantoast

varm banan, curry, lite annan krydda med sting och gärna någon mer på, ost, skinka osv. Men det hör ju inte riktigt till dieten nu, egentligen inte banan heller för visst räknas väl den till tropisk frukt? Men banan har jag inte plockat bort. Och var så sugen på en banantoast till lunch.
 
Så fram med lite kreativitet.... ett dinkelbröd öppnades och sambal oelek breddes på ena delen i ett tunnt lager. Banan skivades upp, las i en form, och pudrades med curry, in i ugnen ett tag så att dom blev varma och mjuka.
La dom på brödet, en tomatskiva, la ihop och sen njööööt jag av min lunch.
 
Men längrat till jag kan göra en "riktig"
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

searchingformyself

Ett sökande, en ny fas, en helhet, en sanning, en fundering, ett svar...

RSS 2.0