Jag kan inte tro vågen

eller det bli lite med förvåning jag kikar på vågens siffror. Idag känner jag det som om jag nästan gått upp istället. Lite svullen och inte alls "smalar" eller lättare. Men se tji fick jag och det var skönt. Då jag ju inte alls kunnat göra det jag tänkt mig denna vecka. Illamående satte ju stopp för det under någon dag.
 
Sen var det svårt igår att inte låta bli att ta något. Men nej jag fuskade inte med vilken mat jag åt, bara det att jag åt lite sent, åt frukt, flera stycken under kvällen och sen fick jag en "knäpp" man kan nästan tro att jag var med barn. Ni vet när man får en nojja på något jätta konstigt som man bara måste ha. Jag åt rakt upp och ner sambal oelek, från en lite burk, ja deras pytta lilla burk, åt upp över hälften bara genom att stoppa ner en lite sked och ta upp lite lite i taget, Det gick inte att sluta. Men tänkte att det var ju bättre med sambal oelek än smörgås, chips eller kakor. För vi har faktiskt kakor i frysen. Men jag åt ialla fall mer och senare än tänkt och därför tänkte jag att det syns säkert på vågen. 
 
Men se tänk det gjorde det inte, jag har gått ner 2,8 kg sista veckan, det blir -7,2 kg på 2 veckor. Vilken otrolig start på detta. Nu har jag satt som mål att gå ner 1,5 kg nästa vecka och 1 kg sista veckan. Efter det har jag som mål att gå ner 0,5 kg/vecka. Det som jag nog måste ta med i beräkningarna är att den viktminskning jag fått av detoxkuren kanske inte till varje kilo kommer vara kvar när jag börjar äta mer normalt igen. 
 
Har ingen aning om hur en detoxkur tar på kroppen egentligen, just med vad som försvinner i vikt. Jag menar man kan göra många olika bantningskurer och tömma sig på vatten osv. ser fint ut på vågen, sen äter man normalt igen så går man snällt upp ganska mycket just för att man egentligen inte alls gjort av med fett utan bara vatten i kroppen. Men se den effekten lär jag ju få uppleva, vad som sker och inte sker. 
 
Men jag tänker positivt, en bra start, kroppen är ren, jag ger mig in på sista halvan av tiden, och jag har inte fuskat ett dugg dessa veckor, träningen har även kommit igång. Bara sånt är positivt, de här små sakerna att jag kommit igång med både det hälsosammare i matväg, kroppens rensning och den positiva känslan det gav, samt att börja komma igång med om än så lite träning så just kommit igång.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

searchingformyself

Ett sökande, en ny fas, en helhet, en sanning, en fundering, ett svar...

RSS 2.0