Jag ogillar verkligen att gå till läkaren

oavsett vilken jag ska gå till eller varför. Tycker att det är obehagligt, att sitta där och det känns som att dom antingen inte förstår en eller inte tror en. Antar att det sista är mest i mitt eget huvud. Men det där med att inte förstå eller ens lyssna på vad det är man säger är lite för vanligt. Jag vill ha en läkare som lyssnar, kommer med motfrågor så att jag märker att h*n är engagerad och verkligen vill förstå hur det känns, eller vad jag upplever. Så att h*n kan ge mig rätt behandling, och inte bara skriva ut ett piller. 
 
Har för många gånger känt att det är just vad dom gör, skriver ut ett piller utan att egentligen ta reda på vad det är.
 
Jag hade svullna fingrar eller dom kändes svullna och stela och gjorde ont. Dom såg dock inte svullna ut och jag kunde ha mina ringar. Var till en läkare, han tittade inte ens på händerna eller ställde en följdfråga lyssnade inte ens utan säger bara att det är vatten samling i kroppen jag skriver ut vattendrivande....
 
Hem och prova men inte hjälpte det, ny tid, ny läkare. Hon tittade inte heller eller eller frågade men kom istället med varianten att jag var stressad och därför blev det så. Det skulle gå över. 
Vilket det inte har. Jag har fortfarande såhär till och från. Och det är inte skönt, det oroar att inte veta varför, eller vad jag skulle kunna göra för att göra det lättare när det är som värst...
 
Jag fick en så bra läkare som verkligen brydde sig, lyssnade och ville försöka få ett bra hållbart resultat för mitt blodvärde. Men vad sker, som alltid, han var ju bara vikarierande och försvann. Det är så med dom flesta läkarna idag, dom är inte kvar, fast anställda på vårdcentralerna är en sällsynthet idag. Så otroligt synd. Hur ska man då kunna hitta ett förtroende för läkaren och den lära känna patienten för att lättare förstå den?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

searchingformyself

Ett sökande, en ny fas, en helhet, en sanning, en fundering, ett svar...

RSS 2.0