Kvalité på hår och naglar

Ja från att alltid ha haft bra kvalité förr, så förr var det så, men för ca 15 år sen började det gå lite upp och ner, men för ca 2 år sen bara rasade det. Naglarna blev sköra och håret tunt tunt, tappade massor, och sen även skört och oelastiskt hår. Det var inte alls skoj och jag åt vitaminer och kosttillskott för hår och naglar men till slut kändes det mer som att jag kastade pengarna i sjön, inget hjälpte det blev bara värre och värre.

Sen så kom man på att mitt mående orsakades av mitt låga blodvärde, fick blod "påfyllt" och järntabletter, men det dalade ändå, ökad dos av järntabletter, men icke hjälpte det. Värdet dalade ändå. Lite mer blod "påfyllning" och större dos järntabletter. Till slut sa magen ifrån och jag kräktes bara en tablett kom ner i magen. Och det är ju inte bra alls, värdet sjönk till ett hb under 70. Då blev beslutet att jag skulle få järndropp och höst och vinter har gått till det, värdet ökade inte alls som läkaren ville. Men sakta uppåt ialla fall.

Och nu märker jag en så otroligt härlig underbar skillnad på kvalitén av både hår och naglar. Naglarna har blivit tjockare och inte så sköra. Håret är mjukt, elastiskt och blir långsamt tjockare och tjockare. Det är ljuvligt att föra fingrarna igenom det och krama om, känna att "det finns" hår där igen. Och att borsta håret och slippa känna och se att halva kalufsen sitter i borsten varje gång. Nu är det mer "normalt"

Vilken otrolig skillnad och det känns verkligen bra.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

searchingformyself

Ett sökande, en ny fas, en helhet, en sanning, en fundering, ett svar...

RSS 2.0