Nu har vi gjort mandelmjölk

för att slippa köpa och veta exakt vad som är i. Eller ja jag klarar mig bra på vanlig mjölk, något jag längtar efter, kall kall mjölk. Men nu under kuren bara bort med mjölk och hitta ersättningar.
Men min dotter kan inte då ha vanlig mjölk annars heller så då är mandelmjölk ett bra alternativ och jag får ha min vanliga mjölk i fred. 
 
Hon ville prova för att se om det blir bra att göra själv, då vet hon exakt vad om är i. Så nu har vi provat. Det blev helt ärligt lite "blaskigt" lite typ vatten med smak, inte direkt likt den man köper, men okey. Vi kommer prova en gång till och göra efter ett annat recept lite andra mått helt enkelt. Så få vi se, är det något vi kommer göra mer av eller mest att nu har vi provat. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

searchingformyself

Ett sökande, en ny fas, en helhet, en sanning, en fundering, ett svar...

RSS 2.0