Nu ska jag se om jag kan tvinga mig själv att verkligen fixa detta

att följa med dottern i denna 4 veckors kur. Jag testar att skriva lite offentligt, allt, hur det går, tankar, känslor, det positiva och det negativa, fusk eller bakslag och nya tag.
 
Än så länge har det gått riktigt bra, så bra att när stora dottern kom och lämnade av sin hund och gav mig ett paket med kakor, smarriga chokladkakor, så var jag inte ens sugen att äta dom. Lovar det kommer, och då vetskapen att kakorna finns, kommer inte göra det lättare. Men dom är lagda i frysen så att det inte är hur lätt som helst att falla dit för frestelsen. Men just idag så fanns inget sug att fuska.
 
Pinar i mig det gröna teet, med allt annat än gulliga miner i ansiktet, det är verkligen pina. Men det har gått ner ialla fall. 
 
Vi har ätit massa frukt idag och ännu mer sallad. Gjort en lite kryddig tomatsås, krossade tomater, lök och svamp. Riktigt gott, idag saknade jag inte den frillade kött biten till, men jag är beredd på att det kommer.
 
Vägt och mätt mig idag, sen ska jag göra det en gång i veckan. Behövs för att få lite uppmuntran.
 
Motion idag har blivit en snabbare promenad på ca 30 min. Men oj så trött jag blev, men gick verkligen på för att just bli trött. Annars går man ju mest sköna promenader. Nu ska det bli promenader för att bli trött. 
Samt börja träna framför tv´n som jag gjorde för ett år sen. Istället för att sitta och titta på någon program jag vill se, ställer jag mig upp och "går/små joggar", samt rör på armarna, ser till att bli riktigt trött och svettig. Perfekt sätt att komma igång.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

searchingformyself

Ett sökande, en ny fas, en helhet, en sanning, en fundering, ett svar...

RSS 2.0