Ny vecka nya tag och nya funderingar

Ja då var denna vecka igång, och innan man vet ordet av är det helg igen. För det är lite så jag känner att veckorna springer iväg. Hinner inte helt med. Bara sommaren känns lite mer långsam och att jag hinner njuta av dagarna.

Natten har varit orolig angående sömnen, blir inte många minuters sömn vissa nätter. Och blir ju så seg och trött då. Men tack och lov går det över när jag kommit igång lite.

Någon frågade mig vad jag skulle göra idag, jag svarade "inget" och sen fortsatte vi prata, jag slänger ur mig att jag måste ut i tvättstugan och byta maskin och hänge upp den som var klar. Sen att jag skulle ta en tur med lite till Återvinningen, sen sa jag något om att gå och köpa nya dammsugarpåsar, det är lite stopp, och behövs dammsugas då det inte blev som jag tänkt mig i helgen. Sen att jag skulle ta kameran med mig och ta en promenad....
Då fick jag höra "och du ska inte göra något alls idag?"

Men har märkt att det många gånger är lite så, man ser lite olika på saker man gör som hör till vardagen, diska, dammsuga, städa, tvätta, ta en promenad, gå och handla osv... för mig är det vardag det liksom bara är där, inget speciellt jag gör det bara flyter på i dagen. Jag ser alltså inte det som att jag ska "göra något". Medan andra ser det som att dom har dagen fullproppad med "måste" saker.

Jag ser en lugn dag där jag kan om jag vill göra lite annat, medan vännen såg det som att jag hade fullt upp. Så nu ska jag ge mig i kast med fortsättningen av dagen :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

searchingformyself

Ett sökande, en ny fas, en helhet, en sanning, en fundering, ett svar...

RSS 2.0