Party party, flera gånger i veckan och minst fredag lördag

Det här är ganska intressant att se, hur man festar, är ute och dricker beroende på ålder och även lite status.
Först så kommer ungdomarna ut och börjar festa och dricka. Om dom får fast sällskap så är det just bara den där testperioden som alla nog går igenom, sen lugnar det ner sig och det festas men inte så ofta och inte så mycket sprit. Men får dom inte fast sällskap finns en tendens att det blir mer och mer festande och drickande.
 
För eller senare så blir det lugnare, alla växer ju upp.
 
Sen har jag märkt att detta med att dricka ofta, ut och festa ofta, gärna både fredag och lördag och gärna ta ett glas vin eller två infaller även senare i livet. Nu pratar jag mest om kvinnor då jag har flest singel vänner av det könet, men visst ser detta även hos männen. 
 
Det är singel liv, rädsla att vara ensam, desperat letande efter någon att dela resten av livet med, inte känna att man inte duger och alla dom där sakerna som följer med. Då är det krogen som gäller igen, och drickande som ofta går väl över gränsen. Varför? Ja jag kan inte låta bli att tänka varför blir det så?
 
Sen så efter helgen har dom ågren för vad som skett, att det blev för mycket alkohol, på tok för mycket, för minnet finns inte helt klart kvar av alla timmarna som försvann kvällen/natten innan. 
Desperationen att inte vara ensam märks på att vem som helst dras med hem, sen kommer dom knappt ihåg hur personen såg ut eller ens om dom haft sex. Sen ytterligare någon dag efter så gnälls det för att mannen inte hört av sig igen, var han bara ute efter sex, det är förjävligt??? 
 
Ja jag säger bara som man beter sig, så drar man till sig dom som har samma beteende, vilket resulterar i att ett desperat "jag vill ha någon" ofta istället bara leder till att man hittar någon som bara just vill ha sex.
 
En annan sak jag ofta undrar över, vill man inte ha bra sex? Sex som ger något, fina minnen, en skön stund. Hur får man det med one-night-stands och för mycket alkohol i båda och inget minne dagen efter????


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

searchingformyself

Ett sökande, en ny fas, en helhet, en sanning, en fundering, ett svar...

RSS 2.0