Real housewives, ialla dess former

Just nu går ett av alla dessa progam på tv´n, inte för att någon tittar, mera att programmet bara går: Tv´n går lite som bakgrundsljud här hemma. Så jag tror att jag oftare "hör" tv-program än ser dom.
 
Nu var det tydligen något nytt, eller ja jag har då inte sett just detta innan - Orange County, avslöjar att jag var tvungen att gå in på tv.nu för att se :)
 
Jag fascineras över hur många olika varianter som gjorts, och sen sänds här i svensk tv. Är intresset verkligen så stort av att se rika personer göra bort sig i tv? Eller är det bara så att tv får köpa in dessa program så billigt att det blir som utfyllnadstid. Det är ju klart att alla program inte köps in som "topp-program" en del kommer nog med pga av priset och att tid måste fyllas ut.
Och jag hoppas innerligt att det är det sista som gäller angående "real houswives-programmen".
 
Det ena är ju värre än det andra. Vänner, pytsan, det är bara att ses och synas med rätt person, och fy fan rent ut sagt hur dom beter sig mot varandra. Skulle aldrig, aldrig vilja ha vänner som är så ytliga som dessa kvinnor och män också för den delen. 
 
För mig är detta nog en av programmen där tv är som sämst. För vad ger det? Inget att lära sig, inget att roa sig med, inte bli skrämd som i skräckfilm, inte verkligheten utan mera en fantasibubbla av oäkta som dom här rika lever i. 
Undrar om dom är lyckliga? Ja allstå är det så viktigt med pengar för dom att det gör dom lyckliga så att allt annat som normala människor vill ha för att kalla sig lyckliga inte ens finns i tanken.
 
Jag kan inte låta bli att tänka att man blir bekräftad ialla fall att riktig/änta; lycka och vänskap och förhållande, inte finns i pengar i alla fall.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

searchingformyself

Ett sökande, en ny fas, en helhet, en sanning, en fundering, ett svar...

RSS 2.0