Yeahhhh först "träningspasset"

eller vad man ska kalla det. 
Jo jag kallar det just det, det är ju inte tiden som räknas utan att man gör det och hur man tar ut sig.
 
Jag har gjort såhär flera gånger tidigare ett bra sätt att komma igång eller hålla igång när tiden är knapp. Nu är det inte det bara motvillig att åka iväg någonstans. 
 
Jag tar och går effektivt på stället, väljer ut ett tv-program jag vill se och håller igång hela programmet. Börjar dock lite kortare, sätter upp en tid och håller igång, ser till att pulsen och andning kommer igång, att jag blir svettig, blir jag så trött att jag vill sluta saktar jag ner lite och ökar igen såfort det släpper.
Sen när jag kommit igång så småjobbar jag. Lägger in olika workout-övningar för armar, ben osv. När jag sen kommit lite längre till så avslutar jag med en stund på mattan för bland annat magen.
 
Förra sommaren körde jag 2x60 min, tidig morgon och sen på kvällen. Och det var verkligen skönt.
 
Idag blev det 20 minuter, och jag var genomsvettig och helt slut. Känns delvis lite som en miss, jag vill mer. Men sen vet jag ju att mina blodvärden och den kampen att få upp dom höst och vinter och det är fortfarande inte normala värden har ju gjort sitt, plus att jag då inte direkt rört på mig för att bli trött. Men också den här "kuren" på 4 veckor med inte allt för mycket energigivande mat har säkert också sin orsak.
 
Men nu är jag igång. Sa att vecka två skulle jag börja med detta, första veckan ville jag bara prova och se hur jag mådde och klarade av att äta såhär.
 
Men nu är jag nöjd med mig själv, passet på 20 min, en skön dusch och en god lunch, massor av tomater, svamp, lök och till efterrätt lite första jordgubbar, hallon och blåbär. Mums!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

searchingformyself

Ett sökande, en ny fas, en helhet, en sanning, en fundering, ett svar...

RSS 2.0