Är man singel är man tydligen desperat

Jag har märkt nu sista tiden när jag går en kurs, synen på en singel kvinna.
Är man singel är det tydligen något som är "fel" och man ska vara tacksam för varje liten flirt som kommer. Varje man som visar intresse för träff. Jätte tacksam till och med för är man singel så söker man. 
 
Ja jag har stött på förvåning hos flera just män, kursen är bara män (i åldern 25 - 55) och så jag då som kvinna ensam kvinna. Och att jag sen varit singel i mer än 5 år. Då bara måste jag ju bli så glad och tacksam om någon flirtar med mig, vill träffa mig. Jag ska jubla skutta runt och fira. 
 
Det kommer en otroligt fånig min på dom män som försöker få till en träff utanför skolan, när jag säger nej tack. Och på frågan om jag inte vill ha en partner svarar jag nej. Vilket tar någon dag att få in.
Nu när några veckor gått så kommer det så smått in på det här med att sex då? Ja måste ju vilja ha sex.
Och jag är ledsen att jag inte kunnat ta bilder på den minen som kommer fram när jag svarar att jag har sagt jag lever som singel, inte att jag är utan sex. 
 
Men då kommer nästa fenomen in efter att dom fått tänka till lite. Att ja då är jag alltså intresserad av att träffas för bara sex. I deras ögon kanon bra, så då startar inviterna till träff igen. Lite mer fräckt kan man säga. 
Och när jag då igen säger nej, att jag inte alls är intresserad av att träffas. Då blir dom stackarna förvirrade. 
Och ännu mer förvirrade tankar kommer när jag säger att ha sex men inte förhållande är inte samma sak som att ha one-nights, det går så bra att ha som jag har, samma under flera år. 
 
Min tanke är nu, varifrån kommer detta? Att är man singel måste man leta efter någon och vara så tacksam för varje tillfälle till träff. Vill man inte ha förhållande är man lätt att få i säng. 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

searchingformyself

Ett sökande, en ny fas, en helhet, en sanning, en fundering, ett svar...

RSS 2.0