Krasch - där gick något i glas sönder

bara ta fram soppborste och sen damsugare.
 
 
Så var det för mig idag. Kommer hem efter att ha skjutsat dottern, tagit en promenad med hundarna och kommer in. Tar av koppel i hallen, hänger upp jackan och sen när jag precis kommer in i vardagsrummet så kraschar det till och jag tittar. Något i glas har ramlat ner på golvet precis bakom soffan. (Som inte står utefter en vägg utan fritt).
 
Då ville jag bara snabbt få upp allt glas för att inte hundarna skulle göra sig illa. Men nu efteråt så funderar jag på vad det var som ramlat ner och från var? Finns ingen hylla inget alls i närheten mer än soffan. Jag har heller inget i klarglas ens i närheten. Allt som det kunde ha varit som ljuslykta, står fint kvar på sin plats så att säga. 
 
Så nu snurrar det i huvudet på mig. Glaset var inte tunt som ett typ vinglas, inte heller tjockt som i mina ljuslyktor. Har heller inga dricksglas som är i den tjockleken eller ofärgat.
 
Ja det kanske får bli en gåta vad det var som gick sönder, eller så kommer dottern i helgen fråga efter något som var hennes *ler*. Då får jag veta vad, och var den stod, på så sätt få förklaring till hur något gick sänder precis där....
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

searchingformyself

Ett sökande, en ny fas, en helhet, en sanning, en fundering, ett svar...

RSS 2.0