Är det rätt om man tänker såhär?

Man söker en partner, att bli kär och få slösa kärlek och få tillbaka. Dela sitt liv med någon.
Så finns det någon man träffar som får det att pirra lite extra, man börjar lära känna personen. Så kommer det fram att han (pratar i de termer som är aktuella från min egen synvinkel, jag kvinna en partner man, men det kan självklart vara på andra sätt) har haft förhållande med eller kanske sex med en kvinna som jag själv inte alls gillar. Jag gillar henne inte för att jag vet att hon har värderingar och ett sätt som inte alls går ihop med mig och det jag lever för. Jag skulle själv aldrig i mitt liv kunna ens ha henne som en ytlig bekant. 
 
Jag kan inte hjälpa det men då börjar jag på något sätt tappa respekten och förtroendet för denna man, Kan han gilla henne, kan han ha ett förhållande eller sex med henne så gillar han henne på något sätt. Han accepterar hennes sätt och värderingar, han kanske till och med delar dom. Man brukar ju göra det när man släpper någon nära. Man har samma syn i viktiga saker. 
 
Men jag får helt plötsligt en helt annan syn på mannen, hur kär jag än är, hur bra det än känns så blir det stopp. Jag kan inte fortsätta. Kan jag inte respektera honom och hans val kommer det ju aldrig i längden att fungera. Eller kan man komma över sånna känslor?
 
Är det fel att tänka och känna såhär?
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

searchingformyself

Ett sökande, en ny fas, en helhet, en sanning, en fundering, ett svar...

RSS 2.0