Det här med olika personligheter

vilka man trivs mer eller mindre med.
Jag har ju sagt att jag gillar huvudrollsinnehavaren i "Person of interest", jag har ju ingen aning om hur han är som person utan jag tänker bara på rollen...så nu när jag skriver så blir det personligheten rollen har. För att ha en jämförelse....
 
Jag gillar hans lugna lite sävliga trygga sätt att vara och prata. Jag bara njuter av att titta på honom och tänker att mmmm ja en sån man. Ja tack.
Men så har jag då nu tittar på Suits och en av rollerna har också ett sånt där lugnt sävligt sätt. Och det kryper i hela mig, bara hans sätt att prata och röra sig får mig att känna obehag.
 
Visst är det lite lustigt att samma sätt - det lugna lite sävliga - kan ge så helt olika tankar.... som "mmm en trygg man" och "fy sjutton vilken falsk orm"
 
Så tänker jag lite på hur jag själv är, eller hur jag ses av andra, nära vänner, familj och bekanta.
Är jag en lugn person, kanske till och med tråkig, är jag trygg, är jag en som folk känner har muren uppe, verkar jag kanske stressad. Kanske man inte ens vill veta *ler*


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

searchingformyself

Ett sökande, en ny fas, en helhet, en sanning, en fundering, ett svar...

RSS 2.0