Ge aldrig upp, kämpa på

ibland kräks jag på dessa ord. Undrar om någon som verkligen vet vad det är att konstant kämpa ens kommer på tanken att säga dom där orden till någon som inte är på topp?
Nu menar jag inte att det inte är värt att kämpa, men jag menar att ösa dessa ord över någon som har det jobbigt som attans.
Men behöver inte alls kämpa hela tiden, man får ge upp, jag tror att man ibland till och med behöver ge upp. Ta en paus från kämpandet som tar sån otroligt energi från en.
Man får tycka jätte synd om sig själv ibland. Verkligen sörja, verkligen låta alla de där känslorna bubbla ur en, tömmas helt. Jag tror att man faktiskt behöver det ibland. Det blir som att ta en paus och hämta upp energi igen. 
 
Visst man kanske fortsätter kämpa sen efter pausen. Eller så ramlar saker på plats under pausen som gör att man kommer på att det är ingen mening med att kämpa, bätter acceptera en viss sak och istället hitta något annat. 
För ibland kämpar vi på framåt, men vi är på helt fel väg, vi kommer aldrig att komma framåt där, vi kommer bara stampa. Men med orden ge inte upp, kämpa på så släpper man inte man fortsätter bara framåt, men måste ju visa att man kämpar.

Men kanske en paus, energipåfyllning, tömning av negativa tankar och känslor behövs. Att landa lite och istället se saken från en annan vinkel, acceptera vissa saker, ändra riktning på andra. Och det kan vara svårt att göra detta när man konstant kämpar!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

searchingformyself

Ett sökande, en ny fas, en helhet, en sanning, en fundering, ett svar...

RSS 2.0