Meditera

Har märkt att många människor idag mediterar på något sätt, alla kallar det inte meditation, men det är ändå något som man mycket väl kan säga är det ändå.
Sen visst beror det ju på hur man vill använda sig av meditationen. 
En del tar det som en helt avskärmad egentid, där man tömmer huvudet på alla tankar, tömmer kroppen på alla spänningar, bara kopplar av totalt och återhämtar en energi att orka med den fortsatta dagen. Det blir som en powernapp.
Andra har det som en stund av att släppa oviktiga saker och kunna koncentrera sig på något viktigt som ska göras, t ex tävla, hålla en föreläsning osv. En stund för att fokusera på just en enda sak.
Sen finns det dom som på så sätt "pratar, frågar, ber om hjälpt" till änglar, sina guider. Dom tömmer inte bort tankarna eller fokuserar på något som ska ske. Dom försöker istället få svar på något.
 
Jag själv har hittat en styrd meditation, alltså det pratas, man får veta vad man ska göra, koppla av eller vad man ska tänka på. Det är Kelly Howell, Brain sync. eller som jag såg att hon kallar sig nu "The brain whisperer" - http://www.brainsync.com/about-us/about-kelly-howell.html
Man kan hitta några gratis meditationer där, men även köpa andra, självklart *ler*. Och hon har verkligen en uppsjö av olika varianter som; Brain massage, Attract love eller health, deep learning, sleep, Faith, ja jag tror att det finns något för precis allt, 
 
Jag fick av en väninna för några år sen en av Kelly Howells meditations cd, hon tyckte jag hade större behov av den än vad hon hade, hon hade nämligen hunnit träffa en trevlig man innan cd-skivan hann komma. Det är "Attract Love". Och jag är jätte glad över den, den fungerar perfekt, kan inte hitta något som fungerar bättre.
Men inte för att hitta kärleken, eller ja jag vet inte hur det är för andra, eller så kanske man ska lyssna på hela för att det ska fungera inte vet jag. Jag kommer inte så långt i mitt lyssnande. För när jag har svårt att sova, tar jag och lyssnar på denna skiva och det slår aldrig fel, jag somnar inom 5-10 min. Och då är man ännu bara på att koppla av. Men för mig har hon en röst som är sövande. Eller så är det bakgrundsmusiken som fungerar bra för mig. Men det är underbart att kunna somna och få sova den timmen som det håller på. För jag vaknar alltid till sen när det är slut och det blir tyst. Funderar på att kanske ha den inlagd på mp3 spelaren flera gånger *ler* så kanske jag får sova längre. Ja det var en bra ide det ska jag ta och prova.*ler*
 
 
.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

searchingformyself

Ett sökande, en ny fas, en helhet, en sanning, en fundering, ett svar...

RSS 2.0